Σχεδόν ένα χρόνο πριν, όταν η ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας αποτελούσε μία ακόμη ανεπιβεβαίωτη φήμη, προτάσεις όπως το MINI Countryman Cooper D θα περνούσαν μάλλον απαρατήρητες.
Σήμερα, με τους κινητήρες diesel να αποτελούν τη μοναδική αξιόπιστη λύση απέναντι στις σταθερά υψηλές τιμές των υγρών καυσίμου, το μέχρι πρότινος περιθωριοποιημένο Countryman Cooper D, φαντάζει ως η πιο ρεαλιστική επιλογή στην γκάμα της ΜΙΝΙ.
Το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με το πρώτο τετράτροχο στην ιστορία της βρετανικής φίρμας που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα και συνεπώς με το μοναδικό ΜΙΝΙ που φαντάζει ικανό να υποστηρίξει -χωρίς αστερίσκους- τις μεταφορικές σου ανάγκες, αποκαλύπτει μόνο τη μισή αλήθεια.
Η άλλη μισή κρύβεται στην ικανότητα του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων να εξυπηρετεί, τόσο το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου όσο και τη… λαϊκή απαίτηση για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, το Countryman Cooper D δεν διαφοροποιείται, σε επίπεδο σχεδιασμού, από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης των 122 ίππων.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να αναζητήσεις το αντίστοιχο λογότυπο στο δεξί κάτω άκρο της πέμπτης πόρτας, ώστε να επιβεβαιώσεις την ακριβή ταυτότητα του αυτοκινήτου και να δικαιολογήσεις το χαρακτηριστικό "κροτάλισμα" που παράγει ο κινητήρας των 1.598 κ.εκ. στο ρελαντί.
Από τη στιγμή, πάντως, που θα βρεθείς στο τετραθέσιο εσωτερικό -η πενταθέσια διαμόρφωση προσφέρεται προαιρετικά χωρίς επιπλέον χρέωση- οι ιδιαιτερότητες του πετρελαιοκίνητου Countryman περιορίζονται ή για την ακρίβεια εξαλείφονται.
Ο θόρυβος που περνά στο θάλαμο επιβατών κυμαίνεται στα επίπεδα μίας βενζινοκίνητης έκδοσης, γεγονός που σου επιτρέπει να συγκεντρώσεις τα... βέλη σου στη μέτρια ποιότητα των υλικών και στην ατελή συναρμογή τους.
Προσπερνώντας και τις ιδιαιτερότητες της εργονομίας -οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων παραμένουν στην βάση της κεντρικής κονσόλας κάτι που αλλάζει στην εκδόσεις του 2013- η ευρυχωρία στην μπροστινή και την πίσω σειρά καθισμάτων και ο, δίχως καμία αμφιβολία, επαρκής χώρος αποσκευών μαρτυρούν την άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων.
Με καθίσματα που σύρονται και αναδιπλώνονται αυξομειώνοντας τον όγκο του διαμερίσματος των αποσκευών από τα 350 στα 1.170 λίτρα, το Countryman θα μπορούσε κάλλιστα να διεκδικήσει ακόμη και τον τίτλο του πολυμορφικού.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό crossover, που αξιοποιεί και προβάλλει την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος -16 εκατοστά για την έκδοση Cooper D- χωρίς ωστόσο να θυσιάζει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό που ως αυθεντικό MINI οφείλει να διαθέτει.
Οι σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, που ως ένα σημείο δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίσει υπερβολικές κλίσεις, το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, το άκαμπτο πλαίσιο και ο τρόπος με τον οποίο ο κινητήρας diesel ξεδιπλώνει τη δυναμική του στην άσφαλτο, μαρτυρούν την προσπάθεια που έχει καταβάλλει το Countryman ώστε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό του.
Αν και οι 112 ίπποι δεν δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες, τα 270 Nm ροπής αποτελούν έναν πολύ καλό λόγο ώστε να δοκιμάσεις την τύχη σου απέναντι σε σαφώς ισχυρότερους συνδυασμούς.
Αδιαφορώντας, λοιπόν, για το σύστημα start&stop και τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, αργά ή γρήγορα θα απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, θέλοντας να ανακαλύψεις αν το πετρελαιοκίνητο Countryman Cooper D μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Η γραμμική απόδοση του κινητήρα diesel των 1.598 κ.εκ. ξαφνιάζει ευχάριστα, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με την απόλυτη ισορροπία στην κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Τα μη διαχειρίσιμα ξεσπάσματα λείπουν, την ίδια στιγμή που η απόδοση του πετρελαιοκίνητου μοτέρ κοντά στο όριο λειτουργίας του θυμίζει τους εξίσου αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης που έχει να επιδείξει η γκάμα της ΜΙΝΙ.
Εξαντλώντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα όρια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών, σύντομα ανακαλύπτεις ότι ο πίσω άξονας δεν παρακολουθεί αμέτοχος τις εξελίξεις. Μέχρι η παρέμβαση του μερικώς απενεργοποιούμενου DSC να επαναφέρει τις ισορροπίες, δηλώνοντας με όχι και τόσο κομψό τρόπο την παρουσία του.
Ένας ακόμη παράγοντας που είναι ικανός να οριοθετήσει το ρυθμό σου είναι οι αναπηδήσεις που προκαλεί η αδυναμία της ανάρτησης να απορροφήσει, υπό πίεση, τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, έστω και αν το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα και οι όποιες διαφοροποιήσεις στις ρυθμίσεις των ελατηρίων/αμορτισέρ δείχνουν να λειτουργούν ευεργετικά, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τις αντιδράσεις του μπροστινού άξονα.
Το γεγονός ότι παρά τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κινείται πάνω από τις προβλέψεις του κατασκευαστή (4,4 λίτρα/100 χλμ.), προσεγγίζοντας τα 7 λίτρα/100 χλμ., συμπληρώνει τον κατάλογο με τις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου.
Μπορεί το Countryman Cooper D των 25.820 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) να μην αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση που έχει να επιδείξει η κατηγορία των συμπαγών διαστάσεων crossover, ωστόσο, η ικανότητα του να συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός τυπικού ΜΙΝΙ με την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα και τις μεταφορικές δυνατότητες ενός μικρομεσαίου hatchback, δικαιολογεί -εν μέρει- το αυξημένο κόστος απόκτησής του.
Σήμερα, με τους κινητήρες diesel να αποτελούν τη μοναδική αξιόπιστη λύση απέναντι στις σταθερά υψηλές τιμές των υγρών καυσίμου, το μέχρι πρότινος περιθωριοποιημένο Countryman Cooper D, φαντάζει ως η πιο ρεαλιστική επιλογή στην γκάμα της ΜΙΝΙ.
Το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με το πρώτο τετράτροχο στην ιστορία της βρετανικής φίρμας που ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα και συνεπώς με το μοναδικό ΜΙΝΙ που φαντάζει ικανό να υποστηρίξει -χωρίς αστερίσκους- τις μεταφορικές σου ανάγκες, αποκαλύπτει μόνο τη μισή αλήθεια.
Η άλλη μισή κρύβεται στην ικανότητα του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων να εξυπηρετεί, τόσο το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου όσο και τη… λαϊκή απαίτηση για ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, το Countryman Cooper D δεν διαφοροποιείται, σε επίπεδο σχεδιασμού, από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης των 122 ίππων.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να αναζητήσεις το αντίστοιχο λογότυπο στο δεξί κάτω άκρο της πέμπτης πόρτας, ώστε να επιβεβαιώσεις την ακριβή ταυτότητα του αυτοκινήτου και να δικαιολογήσεις το χαρακτηριστικό "κροτάλισμα" που παράγει ο κινητήρας των 1.598 κ.εκ. στο ρελαντί.
Από τη στιγμή, πάντως, που θα βρεθείς στο τετραθέσιο εσωτερικό -η πενταθέσια διαμόρφωση προσφέρεται προαιρετικά χωρίς επιπλέον χρέωση- οι ιδιαιτερότητες του πετρελαιοκίνητου Countryman περιορίζονται ή για την ακρίβεια εξαλείφονται.
Ο θόρυβος που περνά στο θάλαμο επιβατών κυμαίνεται στα επίπεδα μίας βενζινοκίνητης έκδοσης, γεγονός που σου επιτρέπει να συγκεντρώσεις τα... βέλη σου στη μέτρια ποιότητα των υλικών και στην ατελή συναρμογή τους.
Προσπερνώντας και τις ιδιαιτερότητες της εργονομίας -οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων παραμένουν στην βάση της κεντρικής κονσόλας κάτι που αλλάζει στην εκδόσεις του 2013- η ευρυχωρία στην μπροστινή και την πίσω σειρά καθισμάτων και ο, δίχως καμία αμφιβολία, επαρκής χώρος αποσκευών μαρτυρούν την άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων.
Με καθίσματα που σύρονται και αναδιπλώνονται αυξομειώνοντας τον όγκο του διαμερίσματος των αποσκευών από τα 350 στα 1.170 λίτρα, το Countryman θα μπορούσε κάλλιστα να διεκδικήσει ακόμη και τον τίτλο του πολυμορφικού.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό crossover, που αξιοποιεί και προβάλλει την αυξημένη απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος -16 εκατοστά για την έκδοση Cooper D- χωρίς ωστόσο να θυσιάζει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό που ως αυθεντικό MINI οφείλει να διαθέτει.
Οι σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, που ως ένα σημείο δεν επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίσει υπερβολικές κλίσεις, το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, το άκαμπτο πλαίσιο και ο τρόπος με τον οποίο ο κινητήρας diesel ξεδιπλώνει τη δυναμική του στην άσφαλτο, μαρτυρούν την προσπάθεια που έχει καταβάλλει το Countryman ώστε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό του.
Αν και οι 112 ίπποι δεν δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες, τα 270 Nm ροπής αποτελούν έναν πολύ καλό λόγο ώστε να δοκιμάσεις την τύχη σου απέναντι σε σαφώς ισχυρότερους συνδυασμούς.
Αδιαφορώντας, λοιπόν, για το σύστημα start&stop και τη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, αργά ή γρήγορα θα απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, θέλοντας να ανακαλύψεις αν το πετρελαιοκίνητο Countryman Cooper D μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Η γραμμική απόδοση του κινητήρα diesel των 1.598 κ.εκ. ξαφνιάζει ευχάριστα, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με την απόλυτη ισορροπία στην κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Τα μη διαχειρίσιμα ξεσπάσματα λείπουν, την ίδια στιγμή που η απόδοση του πετρελαιοκίνητου μοτέρ κοντά στο όριο λειτουργίας του θυμίζει τους εξίσου αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης που έχει να επιδείξει η γκάμα της ΜΙΝΙ.
Εξαντλώντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα όρια πρόσφυσης των μπροστινών τροχών, σύντομα ανακαλύπτεις ότι ο πίσω άξονας δεν παρακολουθεί αμέτοχος τις εξελίξεις. Μέχρι η παρέμβαση του μερικώς απενεργοποιούμενου DSC να επαναφέρει τις ισορροπίες, δηλώνοντας με όχι και τόσο κομψό τρόπο την παρουσία του.
Ένας ακόμη παράγοντας που είναι ικανός να οριοθετήσει το ρυθμό σου είναι οι αναπηδήσεις που προκαλεί η αδυναμία της ανάρτησης να απορροφήσει, υπό πίεση, τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, έστω και αν το επιπλέον βάρος του πετρελαιοκινητήρα και οι όποιες διαφοροποιήσεις στις ρυθμίσεις των ελατηρίων/αμορτισέρ δείχνουν να λειτουργούν ευεργετικά, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τις αντιδράσεις του μπροστινού άξονα.
Το γεγονός ότι παρά τις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κινείται πάνω από τις προβλέψεις του κατασκευαστή (4,4 λίτρα/100 χλμ.), προσεγγίζοντας τα 7 λίτρα/100 χλμ., συμπληρώνει τον κατάλογο με τις ιδιαιτερότητες του αυτοκινήτου.
Μπορεί το Countryman Cooper D των 25.820 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) να μην αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση που έχει να επιδείξει η κατηγορία των συμπαγών διαστάσεων crossover, ωστόσο, η ικανότητα του να συνδυάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός τυπικού ΜΙΝΙ με την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα και τις μεταφορικές δυνατότητες ενός μικρομεσαίου hatchback, δικαιολογεί -εν μέρει- το αυξημένο κόστος απόκτησής του.
πηγη:in.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου