Ποιο είναι το καλύτερο ελαστικό διαστάσεων 225/45 R 17 Υ, που φορούν πολλά γρήγορα κόμπακτ μοντέλα όπως το VW Golf GΤ με τους 170 ίππους; Τ ην απάντηση δίνει ένα εξαντλητικό τεστ 16 ελαστικών στις προαναφερόμενες διαστάσεις, το οποίο πραγματοποίησε το γερμανικό περιοδικό «Αuto Ζeitung» στην πίστα δοκιμών της Ρirelli στη Βραζιλία
Το VW Golf παραμένει εδώ και χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Το γερμανικό μοντέλο συνδυάζει την άνεση και την αξιοπιστία με την ποιότητα και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ο βαθμός ασφάλειας που προσφέρει όμως ένα αυτοκίνητο, δεν εξαρτάται μόνον από το ίδιο. Αντίθετα, επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τον τύπο, τις διαστάσεις και τη μάρκα του ελαστικού. Υπάρχουν κάποια λάστιχα που τα καταφέρνουν καλύτερα στη βροχή, άλλα τα πηγαίνουν καλύτερα σε στεγνή άσφαλτο, κάποια φθείρονται γρηγορότερα ή φρενάρουν πιο αργά, ορισμένα αναπτύσσουν μεγαλύτερο θόρυβο κ.λπ. Το γερμανικό περιοδικό «Αuto Ζeitung» δοκίμασε εξονυχιστικά 16 ελαστικά διαστάσεων 225/45 R 17 Υ, τα οποία τοποθέτησε σε ένα VW Golf GΤ με 170 ίππους ισχύ και μας αποκαλύπτει ποια από αυτά αποτελούν τις συνολικά καλύτερες προτάσεις. Βέβαια, οι διαπιστώσεις δεν ισχύουν μόνο για τις συγκεκριμένες διαστάσεις αλλά και για τα ίδια ελαστικά σε παρεμφερείς διαστάσεις (π.χ. 205/55).
Οι δοκιμές έγιναν στην πίστα της Ρirelli που βρίσκεται στο Σουμάρε της Βραζιλίας και μεταξύ των 16 ελαστικών υπήρχαν και 6 καινούργια, τα οποία προέρχονταν από τις Dunlop, Firestone, Ηankook, Νokian, Ρirelli και Uniroyal. Όλα κλήθηκαν να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε δώδεκα διαφορετικές δοκιμασίες. Στο τέλος, κόβουν πρώτα το νήμα τα ελαστικά που αποδίδουν καλύτερα σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα και όχι εκείνα που αποδεικνύονται κορυφαία σε επιμέρους κεφάλαια, αλλά υστερούν κάπως σε ορισμένα άλλα. Και βέβαια, παραμένει το μεγάλο ερώτημα, αν τα νέα ελαστικά είναι σε θέση να υπερφαλαγγίσουν τα παλαιότερα ή όχι.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ
Οι 16 τετράδες ελαστικών ελέγχθηκαν οπτικά, διέθεταν ακριβώς την πίεση που προβλεπόταν από τον κατασκευαστή και άρχισαν τον αγώνα με τις πλέον αντίξοες συνθήκες, δηλαδή με βρεγμένη άσφαλτο. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, οφείλουμε να αναφέρουμε και τους 16 τύπους ελαστικών, που δοκιμάστηκαν και ήταν οι εξής: Βarum Βravuris, ΒF Goodrich G-force Ρrofiler, Βridgestone Ρotenza RΕ 050 Α, Continental Sport Contact 3, Dunlop SΡ Sport Μaxx ΤΤ, Firestone Firehawk S790, Fulda Carat Εxcelero, Goodyear Εagle F1 Α, Ηankook Ventus V12 Εvo, Κumho Εcsta, Μichelin Ρilot Sport 2, Νokian ΖG2, Ρirelli Ρ Ζero, Τoyo Ρroxes Τ1, Uniroyal Rainsport 2 και Vredestein Ultrac Sessanta.
Η πίστα ποτιζόταν ομοιόμορφα για να υπάρχει σταθερά ίδια ποσότητα νερού και το συγκριτικό τεστ άρχισε με τη δοκιμασία του φρεναρίσματος. Οι διαφορές από λάστιχο σε λάστιχο ήταν καθοριστικές, αφού η απόσταση φρεναρίσματος από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα μεταξύ του καλύτερου- σε αυτή τη δοκιμασία- και του χειρότερου έφτανε τα οκτώ μέτρα! Διαφορά που μπορεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Αναλογιστείτε ότι εκεί όπου το Golf με λάστιχα Ηankook έχει ακινητοποιηθεί πλήρως, φορώντας ελαστικά Fulda συνεχίζει τη διαδρομή του με ταχύτητα 40,9 χλμ./ώρα! Δεύτερο σε ικανότητες σε βρεγμένη άσφαλτο και με μικρή διαφορά από το Ηankook είναι το λάστιχο της Ρirelli, με το οποίο ακινητοποιείται το VW Golf σε 40,4 μ. Απαιτητικότατη δοκιμασία είναι και η υδρολίσθησης ή ακουαπλάνινγκ, όπου παρατηρούνται επίσης μεγάλες διαφοροποιήσεις. Το ζητούμενο είναι να αρχίσει να χάνει το λάστιχο την επαφή με το βρεγμένο οδόστρωμα- να... κολυμπά- όσο το δυνατόν πιο αργά, δηλαδή σε όσο γίνεται μεγαλύτερη ταχύτητα. Τα ελαστικά της Ρirelli και της Fulda διατηρούν την πρόσφυση σε ευθεία πορεία χωρίς πρόβλημα μέσα στο νερό βάθους 6 χιλιοστών, ακόμη και με ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, το Uniroyal και το Vredestein πλησιάζουν μία ανάσα κοντά στα 80 χλμ./ώρα, ενώ το Τoyo δυσκολεύεται να διατηρήσει την επαφή με τη βρεγμένη άσφαλτο από τα 70 χλμ./ώρα. Ο μέσος όρος ταχύτητας σε ευθεία πορεία για τα ελαστικά της δοκιμής μας ήταν γύρω στα 75 χλμ./ώρα. Βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τέτοιο βάθος νερού (6 χιλιοστά) δεν το συναντάς συχνά σε καλοφτιαγμένα οδοστρώματα, παρά μόνον όπου υπάρχουν ροδιές, λακκούβες και σαμαράκια.
Εκτός από την υδρολίσθηση σε ευθεία, εξετάσαμε και την πλευρική υδρολίσθηση, η οποία εμφανίζεται κυρίως στις στροφές. Εδώ αποδεικνύεται με διαφορά αποτελεσματικότερο το λάστιχο της Continental. Τα ελαστικά των ΒF Goodrich, Κumho και Τoyo αρχίζουν και χάνουν την πλευρική τους πρόσφυση, ενώ το λάστιχο της Continental δεν δίνει την αίσθηση ότι κυλά σε νερό.
Ακόμη όμως και ένας έμπειρος οδηγός με καλό αυτοκίνητο μπορεί να χάσει κάποια στιγμή στη βροχή τον έλεγχο του οχήματος και να διαπιστώσει ότι έχει υπερβεί τα όρια πρόσφυσης. Θα είναι λοιπόν τυχερός αν διαθέτει το αυτοκίνητό του ελαστικά που θα τον βοηθήσουν να επαναφέρει το αυτοκίνητο υπό τον έλεγχό του. Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα στις δοκιμασίες που αφορούν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (Ηandling) και την κίνηση σε κυκλική πορεία. Το καθοριστικό κριτήριο δεν είναι η ταχύτητα, την οποία μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο, αλλά η ευκολία του ελέγχου του. Για παράδειγμα, τα ελαστικά της Goodyear και της Ρirelli πετυχαίνουν τους ταχύτερους χρόνους στην προβλεπόμενη δοκιμασία, αλλά το Dunlop μεταδίδει καλύτερη εικόνα σταθερότητας και ασφάλειας, ενώ το Κumho και ειδικότερα το Vredestein προκαλούν νευρικές αντιδράσεις στο πίσω μέρος του Golf και δυσκολεύουν την προσπάθεια του οδηγού του να το ελέγξει. Ειδικά μάλιστα με το Vredestein, το VW Golf της δοκιμής μας περνά απότομα από έντονη υποστροφή σε υπερστροφή!
ΑΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΣΤΕΓΝΗ ΠΙΣΤΑ
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, για να νικήσει ένα ελαστικό πρέπει να καταλάβει κορυφαίες θέσεις σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες, είτε σε βρεγμένη είτε σε στεγνή άσφαλτο. Στην τελευταία περίπτωση περιλαμβάνεται το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα στις σημαντικότερες δοκιμασίες και γι΄ αυτό δίνονται οι περισσότεροι βαθμοί. Το Golf πετυχαίνει τη μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης και πάλι με το Ηankook (36,7 μ.), το οποίο ακολουθούν τα ελαστικά των Βridgestone, Κumho, Ρirelli (37,5 μ.) και Νokian (37,8 μ.). Την τελευταία θέση μεταξύ των 16 καταλαμβάνει το ελαστικό της Βarum με 41,4 μ. Το Ρirelli Ρ Ζero επιβεβαιώνει κατά τη δοκιμασία της οδικής συμπεριφοράς ότι είναι το πιο σπορτίβ από τους ανταγωνιστές του. Χάρη σε αυτό, καταφέρνει και σημειώνει το Golf μας τον ταχύτερο γύρο πίστας, ενώ και ο οδηγός δεν προβληματίζεται σε κανένα σημείο. Το ελαστικό της Ρirelli αποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του τιμονιού, προσφέρει επαρκέστατη πλευρική ευστάθεια και αντιδρά νευρικά στις αλλαγές φόρτου. Παρόμοια είναι και η συμπεριφορά του Dunlop, αν και εδώ το Golf εμφανίζει στις γρήγορες στροφές ελαφρά νευρικότητα. Εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το ελαφρά αργότερο ελαστικό της Continental, το οποίο διατηρεί με σιγουριά τη σωστή επαφή του αυτοκινήτου με την άσφαλτο και στον τομέα της ασφάλειας βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Ρirelli. Πολύ κοντά σε αυτή την ομάδα κορυφής βρίσκονται επίσης τα ελαστικά των Goodyear και Βridgestone, αν και υστερούν ελαφρά σε ορισμένα σημεία. Το Goodyear αντιδρά εντονότερα στις αλλαγές φόρτου, αλλά το πέταγμα της ουράς του αυτοκινήτου γίνεται με προειδοποίηση, προοδευτικά και η διόρθωση γίνεται εύκολα. Στο Βridgestone δεν αντιδρά το τιμόνι με την απαιτούμενη αμεσότητα, γι΄ αυτό και οι διορθώσεις στις αλλαγές φόρτου δεν είναι τόσο απλές. Πάντως, τις μεγαλύτερες οδηγικές δυσκολίες προκαλούν τα ελαστικά των Fulda, Νokian και Τoyo.
Το Fulda στις κλειστές στροφές εμφανίζει έντονες τάσεις υποστροφής, ενώ στις γρήγορες στροφές πετιέται αστραπιαία η ουρά του αυτοκινήτου προς τα έξω. Ανάλογα συμπεριφέρεται και το Νokian, μάλιστα σε αυτή την περίπτωση το πέταγμα της ουράς διορθώνεται πολύ δύσκολα. Κατά τα άλλα, οι τάσεις υποστροφής του δεν είναι τόσο έντονες όσο με το Fulda, ενώ με το Τoyo το αυτοκίνητο υστερεί σε ακρίβεια και αμεσότητα ελιγμών. Περισσότερο θορυβώδη από τα 16 ελαστικά της δοκιμής μας αποδεικνύονται τα Βridgestone και Continental, ενώ Goodrich, Μichelin και Uniroyal διαθέτουν τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης.
Θριαμβευτής της συγκριτικής δοκιμής μας αναδεικνύεται το ελαστικό της Ρirelli με νίκες στις επιμέρους δοκιμασίες σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Στη δεύτερη θέση πλασάρεται το Continental και το βάθρο συμπληρώνεται από το ελαστικό της Dunlop. Τα υπόλοιπα νέα ελαστικά κατατάσσονται τέταρτο (Ηankook), έβδομο (Uniroyal), όγδοο (Νokian), ενδέκατο (Firestone) και δέκατο τέταρτο (Κumho).
Το VW Golf παραμένει εδώ και χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Το γερμανικό μοντέλο συνδυάζει την άνεση και την αξιοπιστία με την ποιότητα και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Ο βαθμός ασφάλειας που προσφέρει όμως ένα αυτοκίνητο, δεν εξαρτάται μόνον από το ίδιο. Αντίθετα, επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τον τύπο, τις διαστάσεις και τη μάρκα του ελαστικού. Υπάρχουν κάποια λάστιχα που τα καταφέρνουν καλύτερα στη βροχή, άλλα τα πηγαίνουν καλύτερα σε στεγνή άσφαλτο, κάποια φθείρονται γρηγορότερα ή φρενάρουν πιο αργά, ορισμένα αναπτύσσουν μεγαλύτερο θόρυβο κ.λπ. Το γερμανικό περιοδικό «Αuto Ζeitung» δοκίμασε εξονυχιστικά 16 ελαστικά διαστάσεων 225/45 R 17 Υ, τα οποία τοποθέτησε σε ένα VW Golf GΤ με 170 ίππους ισχύ και μας αποκαλύπτει ποια από αυτά αποτελούν τις συνολικά καλύτερες προτάσεις. Βέβαια, οι διαπιστώσεις δεν ισχύουν μόνο για τις συγκεκριμένες διαστάσεις αλλά και για τα ίδια ελαστικά σε παρεμφερείς διαστάσεις (π.χ. 205/55).
Οι δοκιμές έγιναν στην πίστα της Ρirelli που βρίσκεται στο Σουμάρε της Βραζιλίας και μεταξύ των 16 ελαστικών υπήρχαν και 6 καινούργια, τα οποία προέρχονταν από τις Dunlop, Firestone, Ηankook, Νokian, Ρirelli και Uniroyal. Όλα κλήθηκαν να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε δώδεκα διαφορετικές δοκιμασίες. Στο τέλος, κόβουν πρώτα το νήμα τα ελαστικά που αποδίδουν καλύτερα σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα και όχι εκείνα που αποδεικνύονται κορυφαία σε επιμέρους κεφάλαια, αλλά υστερούν κάπως σε ορισμένα άλλα. Και βέβαια, παραμένει το μεγάλο ερώτημα, αν τα νέα ελαστικά είναι σε θέση να υπερφαλαγγίσουν τα παλαιότερα ή όχι.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ
Οι 16 τετράδες ελαστικών ελέγχθηκαν οπτικά, διέθεταν ακριβώς την πίεση που προβλεπόταν από τον κατασκευαστή και άρχισαν τον αγώνα με τις πλέον αντίξοες συνθήκες, δηλαδή με βρεγμένη άσφαλτο. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, οφείλουμε να αναφέρουμε και τους 16 τύπους ελαστικών, που δοκιμάστηκαν και ήταν οι εξής: Βarum Βravuris, ΒF Goodrich G-force Ρrofiler, Βridgestone Ρotenza RΕ 050 Α, Continental Sport Contact 3, Dunlop SΡ Sport Μaxx ΤΤ, Firestone Firehawk S790, Fulda Carat Εxcelero, Goodyear Εagle F1 Α, Ηankook Ventus V12 Εvo, Κumho Εcsta, Μichelin Ρilot Sport 2, Νokian ΖG2, Ρirelli Ρ Ζero, Τoyo Ρroxes Τ1, Uniroyal Rainsport 2 και Vredestein Ultrac Sessanta.
Η πίστα ποτιζόταν ομοιόμορφα για να υπάρχει σταθερά ίδια ποσότητα νερού και το συγκριτικό τεστ άρχισε με τη δοκιμασία του φρεναρίσματος. Οι διαφορές από λάστιχο σε λάστιχο ήταν καθοριστικές, αφού η απόσταση φρεναρίσματος από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα μεταξύ του καλύτερου- σε αυτή τη δοκιμασία- και του χειρότερου έφτανε τα οκτώ μέτρα! Διαφορά που μπορεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Αναλογιστείτε ότι εκεί όπου το Golf με λάστιχα Ηankook έχει ακινητοποιηθεί πλήρως, φορώντας ελαστικά Fulda συνεχίζει τη διαδρομή του με ταχύτητα 40,9 χλμ./ώρα! Δεύτερο σε ικανότητες σε βρεγμένη άσφαλτο και με μικρή διαφορά από το Ηankook είναι το λάστιχο της Ρirelli, με το οποίο ακινητοποιείται το VW Golf σε 40,4 μ. Απαιτητικότατη δοκιμασία είναι και η υδρολίσθησης ή ακουαπλάνινγκ, όπου παρατηρούνται επίσης μεγάλες διαφοροποιήσεις. Το ζητούμενο είναι να αρχίσει να χάνει το λάστιχο την επαφή με το βρεγμένο οδόστρωμα- να... κολυμπά- όσο το δυνατόν πιο αργά, δηλαδή σε όσο γίνεται μεγαλύτερη ταχύτητα. Τα ελαστικά της Ρirelli και της Fulda διατηρούν την πρόσφυση σε ευθεία πορεία χωρίς πρόβλημα μέσα στο νερό βάθους 6 χιλιοστών, ακόμη και με ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, το Uniroyal και το Vredestein πλησιάζουν μία ανάσα κοντά στα 80 χλμ./ώρα, ενώ το Τoyo δυσκολεύεται να διατηρήσει την επαφή με τη βρεγμένη άσφαλτο από τα 70 χλμ./ώρα. Ο μέσος όρος ταχύτητας σε ευθεία πορεία για τα ελαστικά της δοκιμής μας ήταν γύρω στα 75 χλμ./ώρα. Βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι τέτοιο βάθος νερού (6 χιλιοστά) δεν το συναντάς συχνά σε καλοφτιαγμένα οδοστρώματα, παρά μόνον όπου υπάρχουν ροδιές, λακκούβες και σαμαράκια.
Εκτός από την υδρολίσθηση σε ευθεία, εξετάσαμε και την πλευρική υδρολίσθηση, η οποία εμφανίζεται κυρίως στις στροφές. Εδώ αποδεικνύεται με διαφορά αποτελεσματικότερο το λάστιχο της Continental. Τα ελαστικά των ΒF Goodrich, Κumho και Τoyo αρχίζουν και χάνουν την πλευρική τους πρόσφυση, ενώ το λάστιχο της Continental δεν δίνει την αίσθηση ότι κυλά σε νερό.
Ακόμη όμως και ένας έμπειρος οδηγός με καλό αυτοκίνητο μπορεί να χάσει κάποια στιγμή στη βροχή τον έλεγχο του οχήματος και να διαπιστώσει ότι έχει υπερβεί τα όρια πρόσφυσης. Θα είναι λοιπόν τυχερός αν διαθέτει το αυτοκίνητό του ελαστικά που θα τον βοηθήσουν να επαναφέρει το αυτοκίνητο υπό τον έλεγχό του. Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα στις δοκιμασίες που αφορούν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (Ηandling) και την κίνηση σε κυκλική πορεία. Το καθοριστικό κριτήριο δεν είναι η ταχύτητα, την οποία μπορεί να αναπτύξει το αυτοκίνητο, αλλά η ευκολία του ελέγχου του. Για παράδειγμα, τα ελαστικά της Goodyear και της Ρirelli πετυχαίνουν τους ταχύτερους χρόνους στην προβλεπόμενη δοκιμασία, αλλά το Dunlop μεταδίδει καλύτερη εικόνα σταθερότητας και ασφάλειας, ενώ το Κumho και ειδικότερα το Vredestein προκαλούν νευρικές αντιδράσεις στο πίσω μέρος του Golf και δυσκολεύουν την προσπάθεια του οδηγού του να το ελέγξει. Ειδικά μάλιστα με το Vredestein, το VW Golf της δοκιμής μας περνά απότομα από έντονη υποστροφή σε υπερστροφή!
ΑΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΣΤΕΓΝΗ ΠΙΣΤΑ
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, για να νικήσει ένα ελαστικό πρέπει να καταλάβει κορυφαίες θέσεις σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες, είτε σε βρεγμένη είτε σε στεγνή άσφαλτο. Στην τελευταία περίπτωση περιλαμβάνεται το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα στις σημαντικότερες δοκιμασίες και γι΄ αυτό δίνονται οι περισσότεροι βαθμοί. Το Golf πετυχαίνει τη μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης και πάλι με το Ηankook (36,7 μ.), το οποίο ακολουθούν τα ελαστικά των Βridgestone, Κumho, Ρirelli (37,5 μ.) και Νokian (37,8 μ.). Την τελευταία θέση μεταξύ των 16 καταλαμβάνει το ελαστικό της Βarum με 41,4 μ. Το Ρirelli Ρ Ζero επιβεβαιώνει κατά τη δοκιμασία της οδικής συμπεριφοράς ότι είναι το πιο σπορτίβ από τους ανταγωνιστές του. Χάρη σε αυτό, καταφέρνει και σημειώνει το Golf μας τον ταχύτερο γύρο πίστας, ενώ και ο οδηγός δεν προβληματίζεται σε κανένα σημείο. Το ελαστικό της Ρirelli αποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του τιμονιού, προσφέρει επαρκέστατη πλευρική ευστάθεια και αντιδρά νευρικά στις αλλαγές φόρτου. Παρόμοια είναι και η συμπεριφορά του Dunlop, αν και εδώ το Golf εμφανίζει στις γρήγορες στροφές ελαφρά νευρικότητα. Εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το ελαφρά αργότερο ελαστικό της Continental, το οποίο διατηρεί με σιγουριά τη σωστή επαφή του αυτοκινήτου με την άσφαλτο και στον τομέα της ασφάλειας βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Ρirelli. Πολύ κοντά σε αυτή την ομάδα κορυφής βρίσκονται επίσης τα ελαστικά των Goodyear και Βridgestone, αν και υστερούν ελαφρά σε ορισμένα σημεία. Το Goodyear αντιδρά εντονότερα στις αλλαγές φόρτου, αλλά το πέταγμα της ουράς του αυτοκινήτου γίνεται με προειδοποίηση, προοδευτικά και η διόρθωση γίνεται εύκολα. Στο Βridgestone δεν αντιδρά το τιμόνι με την απαιτούμενη αμεσότητα, γι΄ αυτό και οι διορθώσεις στις αλλαγές φόρτου δεν είναι τόσο απλές. Πάντως, τις μεγαλύτερες οδηγικές δυσκολίες προκαλούν τα ελαστικά των Fulda, Νokian και Τoyo.
Το Fulda στις κλειστές στροφές εμφανίζει έντονες τάσεις υποστροφής, ενώ στις γρήγορες στροφές πετιέται αστραπιαία η ουρά του αυτοκινήτου προς τα έξω. Ανάλογα συμπεριφέρεται και το Νokian, μάλιστα σε αυτή την περίπτωση το πέταγμα της ουράς διορθώνεται πολύ δύσκολα. Κατά τα άλλα, οι τάσεις υποστροφής του δεν είναι τόσο έντονες όσο με το Fulda, ενώ με το Τoyo το αυτοκίνητο υστερεί σε ακρίβεια και αμεσότητα ελιγμών. Περισσότερο θορυβώδη από τα 16 ελαστικά της δοκιμής μας αποδεικνύονται τα Βridgestone και Continental, ενώ Goodrich, Μichelin και Uniroyal διαθέτουν τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης.
Θριαμβευτής της συγκριτικής δοκιμής μας αναδεικνύεται το ελαστικό της Ρirelli με νίκες στις επιμέρους δοκιμασίες σε βρεγμένη και στεγνή άσφαλτο. Στη δεύτερη θέση πλασάρεται το Continental και το βάθρο συμπληρώνεται από το ελαστικό της Dunlop. Τα υπόλοιπα νέα ελαστικά κατατάσσονται τέταρτο (Ηankook), έβδομο (Uniroyal), όγδοο (Νokian), ενδέκατο (Firestone) και δέκατο τέταρτο (Κumho).
πηγη: .tanea.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου