Όταν μιλάμε για κιβώτιο ταχυτήτων στο αυτοκίνητο εννοούμε
ένα κουτί (ο τίτλος κουτί δίνετε για να είναι κατανοητός από όλους.) όπου
περιλαμβάνει ένα σύνολο σταθερών και κινητών αξόνων και γρανάζια με σκοπό την
ομαλή μετάδοση της κίνησης που παράγετε από τον κινητήρα στους τροχούς του
οχήματος.
Πιο αναλυτικά
το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελείτε από τρεις άξονες έναν ελεύθερο με γρανάζια
υποπολαπλασιασμού ή άξονα εξόδου και δύο σταθερούς άξονες τον πρωτεύων και τον
Τα κιβώτια
ταχυτήτων είναι 3 τύπων μηχανικά, ημιαυτόματα, αυτόματα.
Μηχανικά είναι τα
κιβώτια ταχυτήτων όπου η επιλογή της ταχύτητας γίνετε από τον οδηγό του
οχήματος. Με την βοήθεια του συμπλέκτη που συμπλέκει και αποσυμπλέκει την
μετάδοση της κίνησης από τον κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων ο οδηγός μπορεί να
επιλέξει την ανάλογη για την περίσταση ταχύτητα.
Τα ημιαυτόματα εννοούμε τα
κιβώτια που αλλάζουν ταχύτητα κατ’ εντολή του οδηγού, αλλά με εντελώς
αυτοματοποιημένη λειτουργία και χωρίς να απαιτούν κανέναν άλλο ειδικό χειρισμό
εκτός από την αρχική εντολή. Σε αντίθεση με τα χειροκίνητα κιβώτια, δεν
διαθέτουν πεντάλ συμπλέκτη, ούτε και χρειάζονται «τέχνη» στην οδήγηση,
προσφέροντας όμως τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου στον οδηγό, ο οποίος μπορεί
να επιλέξει ακριβώς τη σχέση στο κιβώτιο που θα ήθελε κάθε στιγμή.
Τα αυτόματα
κιβώτια ταχυτήτων χαραχτιρίζονται
από την ελλείψει του τρίτου πεντάλ οδήγησης
δηλαδή του συμπλέκτη. Αυτά τα κιβώτια επιλέγουν την ανάλογη ταχύτητα μετάδοσης
συμφώνα με τις στροφές του κινητήρα και αφήνοντας για τον οδηγό μόνο την
επιλογή αν θα κινηθεί προς τα εμπρός η πίσω ή εάν θέλει να παρκάρει ή να αφήσει
νέκρα στο κιβώτιο, όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το αυτόματα κιβώτιο ταχυτήτων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου