Το σύστημα διεύθυνσης είναι ένας μηχανισμός ο οποίος μεταφέρει την εντολή που δίνει ο οδηγός από το τιμόνι στους τροχούς έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή πορεία.
Η δύναμη που ασκεί ο οδηγός για να στρίψει το τιμόνι αλλά και η αίσθηση που φτάνει στα χέρια του εξαρτώνται τόσο από τον τύπο του μηχανισμού του συστήματος (μηχανικός, υδραυλικός, ηλεκτρικός, ηλεκτροϋδραυλικός), όσο και από άλλους παράγοντες, όπως η διάσταση των ελαστικών και οι γενικότερες ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι υπεύθυνο για την αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού. Πως λειτουργεί και ποιοι τύποι υποβοήθησης υπάρχουν;
Αυτή είναι μία κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση, που χρησιμοποιούν τα περισσότερα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Στον κύκλο σας δείχνουμε το ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος, το οποίο προσφέρει υποβοήθηση μόνο όταν ο οδηγός περιστρέψει τη στεφάνη του τιμονιού.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ένας μηχανισμός που μεταφέρει την εντολή που δίνει ο οδηγός από το τιμόνι στους τροχούς έτσι, ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή πορεία. Η δύναμη που ασκεί ο οδηγός για να στρίψει το τιμόνι αλλά και η αίσθηση που φτάνει στα χέρια του, εξαρτώνται από τον τύπο του μηχανισμού του συστήματος (μηχανικός, υδραυλικός, ηλεκτρικός, ηλεκτροϋδραυλικός). Η κρεμαγιέρα είναι ο πλέον διαδεδομένος τύπος του είδους σήμερα, που συναντάται σε όλα σχεδόν τα επιβατικά.
Υποβοήθηση
Η υδραυλική υποβοήθηση μειώνει τις δυνάμεις που απαιτούνται από τον οδηγό για να στρίψει το αυτοκίνητο. Αποτελείται από σερβομηχανισμούς που παίρνουν κίνηση από την ισχύ του κινητήρα και λειτουργούν με την πίεση του λαδιού που υπάρχει σε ξεχωριστό δοχείο.
Η αντλία του λαδιού έχει συνεχή λειτουργία και αυτό έχει ως συνέπεια την κατανάλωση ενέργειας και την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει η χρήση ηλεκτρο-υδραυλικών ή ηλεκτρικών συστημάτων υποβοήθησης.
Η κατασκευή ενός ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης είναι σχετικά απλή και δεν απαιτεί τίποτα παραπάνω από έναν ηλεκτρικό σερβοκινητήρα και ορισμένους αισθητήρες. Όταν το αυτοκίνητο κινείται στην ευθεία ή όταν δεν υπάρχει ανάγκη υποβοήθησης του τιμονιού, ο σερβοκινητήρας απενεργοποιείται και έτσι δεν καταναλώνεται ενέργεια.
Αντίθετα με την υδραυλική υποβοήθηση όπου η αντλία του λαδιού λειτουργεί συνεχώς, στην ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση η αντλία ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι, κάτι που έχει θετικές συνέπειες στην κατανάλωση. Η υδραυλική υποβοήθηση παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με την κολόνα του τιμονιού. Ένας υπολογιστής αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα πίεσης του τιμονιού, της ταχύτητας και των στροφών του κινητήρα και αναλόγως αλλάζει την υποβοήθηση του τιμονιού.
πηγη:synergeia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου