Επειδή το μέγεθος μετράει... τόσο στη κατανάλωση, όσο και στις εξωτερικές διαστάσεις, τα μοντέλα της παρουσίασης συμβάλλουν στην ευημερία και στην πρακτικότητα, στις καθημερινές μετακινήσεις.
Toyota Yaris HSD: Επειδή το μέλλον είναι υβριδικό!
Η υβριδική τεχνολογία έχει ενσωματωθεί και στα μικρά αυτοκίνητα και είναι πλέον προσιτή για τους περισσότερους. Μια τέτοια περίπτωση υβριδικού αποτελεί και το Yaris HSD.
Κινητήρας: Ο βασιλιάς της πόλης με μόλις 3,5 λτ./100 χλμ
Το υβριδικό Yaris κινείται όπως ακριβώς αναμένεις από ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Έτσι, μπορείς να κινηθείς οικολογικά με μηδενικούς ρύπους, διαθέτοντας παράλληλα ροπή και δύναμη από χαμηλά. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 100 ίππους, η ροπή είναι πλούσια, ενώ η κατανάλωση είναι μόλις 3,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές 79 γρ./χλμ.
Ασφαλής οδική συμπεριφορά
Όταν όμως κινηθείτε στην πόλη, τότε αποκαλύπτεται το μεγαλείο του Yaris. Εκεί το σύστημα Start – Stop θα εκτιμηθεί δεόντως, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα σας ενοχλήσει το αυτόματο κιβώτιο μιας και δεν θα απαιτηθεί γρήγορη οδήγηση. Παράλληλα, στο Eco Mode, η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού μετριάζεται, η λειτουργία του κλιματιστικού ρυθμίζεται για πιο οικονομική απόδοση, με απώτερο σκοπό την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης κατά 10%, σε σχέση με τη λειτουργία του αυτοκινήτου στο Normal mode. Η κύλιση είναι ποιοτική όπως και στις «απλές» του εκδόσεις, αλλά παρατηρούνται ξερές αντιδράσεις από τους άξονες. Η γενικότερη οδική συμπεριφορά του υβριδικού Yaris χαρακτηρίζεται καλή, με σταθερότητα, τόσο στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο.
VW Polo 1,2 TDI: Οικονομολόγος
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του δημοφιλούς Polo, ξεχωρίζει για την οικονομία και το σεβασμό στο περιβάλλον.
Το VW Polo, εφοδιασμένο με τον κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,2 λίτρων προσπαθεί να κερδίσει κι εκείνο το αγοραστικό κοινό που δεν έχει ενδώσει στις αρετές του δημοφιλούς μοντέλου. Βεβαίως ο ανταγωνισμός που έχει απέναντι του, είναι σκληρός, πλην όμως, το Polo έχει να αντιπαρατάξει τις γνωστές γερμανικές αρετές του.
Κινητήρας: Αξιοπρεπής...
... είναι ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 75 ίππων και των 1,2 λίτρων, ο οποίος διαθέτει και πλούσια ροπή που σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα και να προσπερνάς με ασφάλεια σε κάθε τύπο διαδρομής. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σφιχτό κούμπωμα και σίγουρα δε θα το χαρακτηρίζαμε και «βούτυρο», αλλά παρά τη σκληρότητα που το διακρίνει, είναι ακριβές στο κούμπωμα των σχέσεων. Τα 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε 13,4 δλ., ενώ η κατανάλωση ανέρχεται στα 3,8 λτ./100 χλμ. Βέβαια, μπορεί οι επιδόσεις να ικανοποιούν τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας, αλλά ο παραγόμενος θόρυβος από τον κινητήρα θα σας ενοχλήσει αρκετά.
Οδική συμπεριφορά: Προτεραιότητα η ασφάλεια
Το Polo προσφέρει καλή οδική συμπεριφορά με κύριο γνώμονα την ασφάλεια. Η ανάρτηση έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση, καθώς είναι μαλακή, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν αλλοιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου. Η υποστροφή είναι αυτή που κάνει πρώτη την εμφάνιση της, αλλά προοδευτικά, χωρίς δείγματα υπερστροφής, ακόμα κι αν αφήσεις το γκάζι.
Fiat Panda TwinAir 0,9: Με άλλον αέρα!
Το δημοφιλές Fiat Panda μπήκε αισίως στην τρίτη του γενιά. Τo ιταλικό μοντέλο είναι σημαντικό για τη φίρμα κι αν μη τι άλλο, είναι ένα μοντέλο που συμβάλλει τα μάλα στους τζίρους της Fiat.
Στο Panda ξεχωρίζει ο ριζοσπαστικός δικύλινδρος κινητήρας, με χωρητικότητα μόλις 875 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 85 ίππους και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ.
Κινητήρας: Δύο μόνο, αλλά κάνουν τη διαφορά
Δύο κύλινδροι αρκούν για το μόλις 875 κυβικών εκατοστών κινητήρα του Fiat Panda, η απόδοση του οποίου ανέρχεται στους 85 ίππους με ροπή στα 145 Nm. Επιπλέον υπάρχει και πρόγραμμα ECO, που αναζητά πιο χαμηλές τιμές κατανάλωσης, μειώνοντας τη ροπή κατά 45 Nm (από 145 στα 100 Nm), με τον κινητήρα να ανταποκρίνεται αισθητά πιο νωχελικά στο πάτημα του γκαζιού. Η λειτουργία Start&Stop συμπληρώνει το green πακέτο, αν και μερικές φορές δεν εμπλέκεται εύστοχα. Ο Twinair κινητήρας έχει ιδιαίτερη χροιά ελεώ των 2 κυλίνδρων, με το αρεστό εύρος λειτουργίας του να ξεκινάει από τις 3.000 σ.α.λ. και με το μακρύ κιβώτιο να προσφέρει ένα άνετο ταξίδι. Η μακριά κλιμάκωση προσπαθεί να συνεισφέρει κι αυτή με την σειρά της στον τομέα της κατανάλωσης, όπου για κάθε 100 χλμ το Panda καταναλώνει 4,1 λίτρα καυσίμου (με την λειτουργία ECO ενεργοποιημένη), οδηγώντας συνετά.
Ουσιώδες και στιλάτο...
... το νέο Panda, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι ο δικύλινδρος κινητήρας Twinair. Ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις και συνετή κατανάλωση. Απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν να ξεχωρίζουν, αναζητώντας ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες τους χωρίς να αιμορραγεί παράλληλα την τσέπη τους.
Hyundai i20 1,1 CRDi : Πρωταγωνιστεί…
Το ανανεωμένο Hyundai i20, ειδικότερα αυτό με τον πετρελαιοκινητήρα του 1,1 λίτρου, επιτρέπει στην κορεάτικη φίρμα να εδραιώσει για τα καλά τη θέση της στην κατηγορία των μικρών, χρίζοντας έτσι το i20 ως πρωταγωνιστή του συγκεκριμένου segment.
Το Getz ήταν το πρώτο μοντέλο της Hyundai που προσπάθησε να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, χωρίς τρομερή απόκριση από το αγοραστικό κοινό. Το μεγάλο άλμα όμως, επιτελέστηκε το 2008, με την κυκλοφορία του i20 που κοίταξε κατάματα τον ανταγωνισμό, με κύριο ατού του την εξαιρετική σχέση απόδοσης – τιμής.
Κινητήρας: Τρεις και diesel
Κάτω από το καπό του Hyundai i20 εργάζεται ένας τρικύλινδρος diesel κινητήρας που ξεχωρίζει για τον ήσυχο και ραφιναρισμένο τρόπο λειτουργίας του. Μόνο στο ρελαντί θα αντιληφθείτε τη diesel καταγωγή του. Η απόδοση του εν λόγω κινητήρα ανέρχεται στους 75 ίππους και 180 Νm ροπής. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται στο κοντέρ σε 13,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 158 χλμ/ώρα. Αξιοσημείωτος είναι ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, ο οποίος μερικές φορές σε κάνει να αναρωτιέσαι αν όντως είναι diesel, μιας και είναι πρόθυμος ακόμα κι όταν η βελόνα του στροφομέτρου έχει στενές επαφές με την κόκκινη περιοχή κι όλα αυτά ελεώ των 3 κυλίνδρων. Η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 3,8 λτ./100 χλμ., τη στιγμή που οι -κάτω των 100 γρ./χλμ.- εκπομπές CO2 εξασφαλίζουν στον ιδιοκτήτη απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Οδική συμπεριφορά: Πολύ καλή
Το ανανεωμένο i20, κινείται εύκολα και σβέλτα, με το ηλεκτρικό τιμόνι να «κόβει» αρκετά, τον κινητήρα να τραβάει χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις συχνά σχέσεις και την περιφερειακή ορατότητα να μην προβληματίζει. Η σφιχτή ανάρτηση, αποτελούμενη από γόνατα μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει «ξερή» συμπεριφορά, ειδικά στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου στον ανοιχτό δρόμο. Οι κλίσεις είναι λογικές και η πρόσφυση δεν «σπάει» εύκολα, ακόμα και με το ESP εκτός λειτουργίας. Ακόμα και όταν ξεπεράσεις τα όρια, οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές και απόλυτα ελεγχόμενες.
Kia Picanto 1,0: Καλύτερο σε όλα του
Το Kia Picanto είναι πλέον μεγαλύτερο και καλύτερο από το μοντέλο που αντικατέστησε. Σε αυτά προσθέστε την προσιτή τιμή απόκτησης καθώς και την ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο, λόγω των 99 γρ./χλμ CO2.
O Βενιαμίν της γκάμας της Kia παραμένει γιΆ αυτήν το αυτοκίνητο που ανεβάζει κατά πολύ τις πωλήσεις της φίρμας. Ο Κορεάτης κατασκευαστής πούλησε παραπάνω από ένα εκατομμύριο μοντέλα από το απερχόμενο Picanto στα επτά χρόνια της καριέρας του. Εξίσου επιτυχημένη πορεία έχει και το νέο Picanto. Κύριο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό του, είναι το «εταιρικό προσωπείο» της Kia με τους φαρδιούς προφυλακτήρες που δίνουν στο αυτοκίνητο ένα μυώδες παρουσιαστικό και τα ιδιαίτερα κομψά και γωνιώδη πίσω φώτα. Βασισμένο στο Hyundai i10, το νέο Picanto είναι έξι πόντους πιο μακρύ από το προηγούμενο και με 1,5 πόντο μακρύτερο μεταξόνιο.
Κινητήρας: Προσφέρει πολλά
Ο μικρός 3κύλινδρος κινητήρας αποδίδει 69 άλογα και εκπέμπει 99 γρ./χλμ CΟ2. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας, με τη μέγιστη ροπή του κινητήρα να αποδίδεται στις 3.500 σ.α.λ. Η κίνηση στην πόλη είναι παιχνιδάκι μιας και οι μικρές διαστάσεις βοηθούν πολύ στην ευελιξία της κίνησης και στο παρκάρισμα. Σε αυτές τις χαμηλές ταχύτητες, ένα βουητό από τον κινητήρα κάνει αισθητή την παρουσία του, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ/ώρα, ο αεροδυναμικός θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο, είναι περιορισμένος κατά πολύ.
Οδική συμπεριφορά: Με προσανατολισμό την άνεση
Πρωταρχικός στόχος των υπεύθυνων εξέλιξης του μίνι Kia είναι η άνεση των επιβατών χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το κράτημα έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα ή ότι το μίνι υπολείπεται σε οδική συμπεριφορά. Μοναδική μας ένσταση είναι για το τιμόνι που δεν έχει την απαιτούμενη πληροφόρηση, ειδικά όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί λίγο σβέλτα. Παρά ταύτα, το Picanto θα συμπεριφερθεί συγκροτημένα και δε θα τρομάξει τον οδηγό του. Βέβαια, το στοιχείο του ήταν και παραμένει το αστικό περιβάλλον.
Renault Clio 0,9 TCe: Το 4 το καλό!
Τo Renault Clio πέρασε στην τέταρτη γενιά του, με τη γαλλική φίρμα να προικίζει το νέο μικρό της με πλήθος προσόντων και εμφάνιση που κεντρίζει το βλέμμα.
Έπειτα από τρεις γενιές, 22 χρόνια και 12.000.000 πωλήσεις, η 4η γενιά του Clio είναι γεγονός. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με τον κινητήρα των 0,9 λίτρων και σας παραθέτουμε τα συμπεράσματα μας.
Κινητήρας: Μικρός μόνο στη χωρητικότητα
Η Renault επέλεξε το Clio για να λανσάρει τον ολοκαίνουργιο κινητήρα των 3 κυλίνδρων και των 900 κ.εκ. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm, νούμερα αρκούντως ικανοποιητικά δεδομένης της χωρητικότητας των κυλίνδρων. Ικανοποιητικές όμως είναι και οι επιδόσεις του νέο γαλλικού μικρού, μιας και απαιτούνται μόλις 12,6 δλ. για να ολοκληρωθεί η διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα. Το χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο έχει τέτοια κλιμάκωση, ώστε να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της κατανάλωσης. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο του νέου Renault Clio είναι η απαλλαγή του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας μιας κι εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ.
Οδική συμπεριφορά: ¶νετο και ασφαλές
Το νέο Clio συνεχίζει την πολύ καλή πορεία του προκατόχου του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η οποία παραμένει πολύ καλή και στο νέο μοντέλο. Η ανάρτηση διαθέτει διττή προσωπικότητα, μιας και καταφέρνει να συνδυάζει εξαιρετικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Peugeot 107 1,0: Φινετσάτο
Το Peugeot 107, πέρα από την αισθητική ανανέωση που υπέστη, είναι κι οικολογικά συνειδητοποιημένο, μιας και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ.
Το γαλλικό μίνι αποτελεί μια από τις εμπορικές επιτυχίες της γαλλικής φίρμας, καθώς είναι διαθέσιμο σε 48 χώρες, με την παραγωγή του να ξεπερνάει τα 665.000 αυτοκίνητα. Το facelift έφερε για το 107, ένα νέο ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα, μιας κι έχουν διαφοροποιηθεί ο προφυλακτήρας, τα φανάρια και το καπό. Το πίσω μέρος έχει ελάχιστες αλλαγές, αφού έχει απλά σκουρύνει το κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων.
Κινητήρας: 68 ίπποι και μόλις 4,3 λτ./100χλμ
Το Peugeot 107 κινείται από έναν 3κύλινδρο, ενός λίτρου κινητήρα, η απόδοση του οποίου ανέρχεται στους 68 ίππους. Το νούμερο μπορεί να σας ξεγελάει, εντούτοις όμως, το γαλλικό μίνι κινείται σβέλτα, χωρίς να εκτοξεύει την κατανάλωση καυσίμου στα ύψη. Ο Γάλλος κατασκευαστής ανακοινώνει 4,3 λτ/100χλμ, ενώ το συνολικό όφελος από το κόστος χρήσης αυξάνεται, λόγω των μηδενικών τελών κυκλοφορίας, μιας κι εκπέμπονται μόλις 99 γρ./χλμ.
Οδική συμπεριφορά: Στα γαλλικά πρότυπα
Οδηγικά, το 107 παραμένει ευχάριστο κι ασφαλές. Το στοιχείο του σαφώς κι είναι η πόλη, με το άμεσο τιμόνι να βοηθά τον οδηγό μέσα τους γεμάτους κίνηση δρόμους και στο παρκάρισμα. Η ανάρτηση εξασφαλίζει παράλληλα πολύ καλή σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Όταν τελειώσουν οι ευθείες και έρθουν οι στροφές, ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα, μιας και μόνο σε ακραίες καταστάσεις, η υποστροφή θα κάνει την εμφάνιση της.
smart Fortwo: Ο δαίμονας της πόλης
Ανανεωμένο στα σημεία, βελτίωσε την εξωτερική του εικόνα, συνεχίζοντας να προσφέρει στον οδηγό του την ευελιξία και το ιδιαίτερο lifestyle που αναζητά...
Από το 1998 που κυκλοφόρησε, το smart έχει γίνει το απόλυτο hit για την πόλη και όχι άδικα. Δημοφιλές για την ευελιξία και το ιδιαίτερο lifestyle που λανσάρει, το μίνι αυτοκίνητο λύνει με ευκολία το γρίφο «κίνηση στην πόλη». Πρόσφατα, η ανανεωμένη δεύτερη γενιά του μοντέλου, δέχθηκε ακόμη μια μικρή στιλιστική επέμβαση από τους σχεδιαστές της φίρμας. Οι επεμβάσεις αφορούν μόνο στην εξωτερική εικόνα και δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στο εσωτερικό ή στα μηχανικά μέρη.
Κινητήρας: 3κύλινδρη καρδιά
Η ένδειξη cdi δηλώνει την ύπαρξη του turbodiesel 3κύλινδρου, 0,8 λτ. κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 54 ίππους. Η απόκριση του κινητήρα κρίνεται καλή και μόνο κάποιοι κραδασμοί θα σας ενοχλήσουν, όταν το μοτέρ είναι κρύο. Αυτό που δεν θα σας ενθουσιάσει είναι η λειτουργία κι η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου, το οποίο παρουσιάζει υστέρηση στις αλλαγές και στο kickdown. Μεγάλο «ατού» του κινητήρα όμως, είναι οι χαμηλές εκπομπές CO2 (87 γρ./100 χλμ.) που απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ η κατανάλωση καυσίμου, αγγίζει τα 3,3 λτ./100 χλμ.
Οδική συμπεριφορά: ΔώσΆ του πόλη
Το μεγάλο πλεονέκτημα του smart, φυσικά, είναι η ευκολία με την οποία κινείται, ελίσσεται και παρκάρει στην πόλη, λόγω του μόλις 2,695 μ. αμαξώματός του. Το διθέσιο smart fortwo κινείται χωρίς να προβληματίσει τους επιβάτες του, στους οποίους παρέχει ικανοποιητική άνεση. Οι τυχόν πλευρικοί άνεμοι επηρεάζουν κάπως τη σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο, αλλά στην πόλη είναι κυριολεκτικά ο άσος στο μανίκι του οδηγού που ψάχνει θέση στάθμευσης.
πηγη:autotriti.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου