Το μικρό sedan της Fiat είναι κάτι σαν το λαϊκό οικογενειακό αυτοκίνητο. Ένα μοντέλο που κατασκευάζεται στην Τουρκία – σε μια εταιρεία joint venture με την εγχώρια Tofas – αλλά διεκδικεί τον ρόλο του πιο οικουμενικού Fiat που υπάρχει σήμερα, με διάθεση στην Λατινική Αμερική και στην Ινδία.
Το Linea της Fiat είναι κάτι σαν το νέο Rapid στην Skoda, και βασίζεται στο πάτωμα του Punto Evo. Τόσο μικρό! Εντούτοις, αυτό δεν φαίνεται με τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος να είναι σχετικά πληθωρικές. Τόσο πληθωρικές που αγγίζουν τα μοντέλα της επόμενης κατηγορίας όπως το Renault Fluence, το Astra Seadan και το ιδιαίτερα καλαίσθητο – για sedan – Chevrolet Cruze.
Στην καμπίνα όμως, το περιορισμένο μεταξόνιο του Punto, δείχνει τις αδυναμίες σε ευρυχωρία, κυρίως αυτή που αφορά στα πόδια των πίσω επιβατών. Έχεις όμως έναπορτμπαγκάζ συνολικής χωρητικότητας 500 λίτρων που βάζει τα γυαλιά σε πολλά μοντέλα της μεγαλύτερης (μικρομεσαίας) κατηγορίας. Διότι το Fiat Linea λογίζεται ως ένα μικρό sedan ως προς την ευρυχωρία της καμπίνας, μολονότι οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ παραπέμπει σε μικρομεσαίο sedan.
Το στιλ του αμαξώματος έχει σχεδιαστική άποψη και αποτελεί έργο των σχεδιαστών τηςFiat κι όχι κάποιου συνεργαζόμενου εξωτερικού αρχισχεδιαστή. Αν θα το κατέτασσα με βάση τα προσωπικά μου κριτήρια, θα το έβαζα στην τρίτη θέση μετά το Chevrolet Cruze sedan και το Skoda Rapid. Όμως, το στιλ στην καμπίνα δείχνει παρωχημένο και αρκετά πολυφορεμένο από παλαιότερα μοντέλα της Fiat. Από την άλλη, τα σκληρά πλαστικά μπορεί να κυριαρχούν στις επενδύσεις της καμπίνας όμως δεν δείχνουν όσο... φθηνά θα περίμενε κανείς. Κι αυτό ίσως είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Fiat Linea. Το γεγονός δηλαδή, πως δεν είναι ένα... δήθεν μοντέλο.
Στα μειονεκτήματα θα του καταλόγιζα το επίπεδο της άνεσης που ξεκινά από τα σκληρά σε υπόβαθρο καθίσματα και καταλήγει στις κάπως ξερές αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης του ημιάκαμπτου άξονα. Αναθεώρηση επίσης χρειάζεται και το επίπεδο ηχομόνωσης του αυτοκινήτου. Βεβαίως, θορυβώδης είναι κι ο μικρός πετρελαιοκινητήρας της Fiat, που επέτεινε αυτή μας την εντύπωση, όμως γενικά το Linea φαντάζει παθητικό στον τομέα της ηχομόνωσης.
Έχοντας κάτω από το καπό του έναν κινητήρα Turbo Diesel απόδοσης 95 ίππων καιροπής 200 Nm– με το κωδικό Multijet – το Linea της δοκιμής μας στάθηκε κατώτερο των προσδοκιών μας. Κυρίως στον τομέα των επιδόσεων και πρωτίστως στις επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ) αλλά δευτερευόντως και στην μέση κατανάλωση που στα χέρια μας δεν κατάφερε να πέσει κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μικρό εύρος παροχής της μέγιστης ροπής του και αυτό βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το ρελαντί (στις 1.500 σ.α.λ.). Μετά τις 3.000 σ.α.λ. αρχίζει να κομπάζει και γίνεται θορυβώδης. Σε συνθήκες ταξιδιού (με ταχύτητες πάνω από 130 χλμ./ώρα) έχεις την εντύπωση ότι το μοτέρ αγκομαχά. Χαμηλά και σε τερέν κίνησης στην πόλη είναι αρκετά αξιόμαχος αν και αυτή την περίοδο υπάρχουν κάτι μικροί τουρμπάτοι βενζινοκινητήρες, που... πιάνουν πουλιά στον άερα.
Δυστυχώς, η διάθεση του Linea στην ελληνική αγορά περιορίζεται μόνο στην έκδοση που δοκιμάσαμε με τον πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρων. Προσωπικά θα το επέλεγα με τον μεγαλύτερο Multijet των 1.600 κ.εκ. που κυκλοφορεί σε άλλες αγορές.
Έτσι λοιπόν, η μοναδική έκδοση Fiat Linea 1,3 Multijet που έρχεται στην ελληνική αγορά, κοστίζει 15.900 ευρώ. Sorry guys, αλλά στην Ισπανία το ίδιο αυτοκίνητο κοστίζει 1.000 ευρώ λιγότερο. Λάθος τιμή και λάθος μοντέλο εισαγωγής. Κι όπως έλεγε και ένας καλός συνάδελφος, σε αυτή την κατηγορία αγοράζεις Skoda Rapid 1.6 TDI με 14.990 ευρώ με απόσυρση και έχεις... τελειώσει!
| |
|
4.596x1.730x1.487χιλ.
|
Μεταξόνιο:
|
2.603 χιλ.
|
Πορτμπαγκάζ:
|
500 λίτρα
|
Βάρος:
|
1.260 κιλά
|
Κινητήρας:
|
1.248 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo Diesel
|
Ισχύς:
|
95 PS/ 4.000 σ.α.λ.
|
Ροπή:
|
200 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
|
0-100, Τελική:
|
13,6”, 170 χλμ./ ώρα
|
Κατανάλωση δοκιμής:
|
6,1 λίτρα/ 100 χλμ.
|
CO2:
|
129 γραμμάρια/ χλμ.
|
Τέλη:
|
150 €
|
Τιμή:
|
15.900 €
|
πηγη: http://www.carzine.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου