Περίπου οχτώ στα δέκα Renault Clio 4ης γενιάς που κυκλοφορούν στην Ελλάδα εφοδιάζονται με κινητήρα diesel! Αυτή είναι μια πρώτη διαπίστωση, για το νέο supermini της Renault, που κυκλοφορεί εδώ κι ένα χρόνο στην εγχώρια αγορά. Κάτι ξέρουν όλοι αυτοί που το επιλέγουν σε diesel, πέραν του προφανούς των μηδενικών τελών κυκλοφορίας. Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή.
Το νέο Clio έχει πλούσιες γραμμές και πολυδιάστατο σχήμα αμαξώματος. Εκ λευκής κόλλας χαρτιού σχεδιασμένο και το εσωτερικό δίνουν την εικόνα ενός μοντέρνου μικρού αυτοκινήτου. Οι Γάλλοι πρώτοι, ξεκινώντας από το Citroen DS3, μας έδωσαν LED φώτα στα μικρά τους μοντέλα. Στο Clio, τα μπροστινά LED φώτα ορίζουν και την ταυτότητα του μοντέλου – άμεσα αναγνωρίσιμη κι από μακριά. Άλλο στοιχείο σχεδιαστικής ιδιαιτερότητας είναι οι ώμοι του Clio ή αλλιώς οι διογκωμένοι θόλοι των πίσω τροχών. Σίγουρα αυτό το supermini έχει χαρακτήρα!
Ο πληθωρικός χαρακτήρας του Clio επιβεβαιώνεται κι από το στήσιμο του στον δρόμο. Το αμάξωμα είναι γεροδεμένο με καλές αναλογίες σε μεταξόνιο και μετατρόχια. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή. Είναι αυτή η… χημεία μεταξύ αμαξώματος και αναρτήσεων που κάνει το Clio, ένα supermini, με πληθωρικό χαρακτήρα και στην συμπεριφορά. Βεβαίως τα δυναμικά στοιχεία οδήγησης είναι η μια πλευρά του νομίσματος – κορώνα εν προκειμένω – με την άλλη πλευρά, να φέρει το τίμημα. Και στην περίπτωση αυτή, το τίμημα είναι η άνεση!
Η Renault μας έχει καλομάθει με άνετα αυτοκίνητα. Φαίνεται πως οι Γάλλοι «σφίγγουν» πλέον τις αναρτήσεις των αυτοκινήτων τους, σαν τους Γερμανούς. Δεν το έχουν κάνει ακόμα στο Megane όμως στο Clio, έχει γίνει. Μπορεί ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω να είναι μια καθολική πρακτική στα supermini όμως δεν καταλαβαίνουμε πως το Clio έχει ταμπούρα πίσω, εν έτει 2013. Από την άλλη, έχει ένα από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ της κατηγορίας με 300 λίτρα.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ. dCi με τις τρεις αποδόσεις (75–90-110 ίπποι), είναι ένα από τους καλύτερους της αγοράς, σε ότι αφορά στην κατανάλωση. Τον φορούν μοντέλα της Renault, της Dacia και της Nissan, όπως το Duster και το Qashqai.
Το μοτέρ που δοκιμάσαμε ήταν εκείνο με τους 90 ίππους – με το Clio διατίθεται και ο κινητήρας των 75 ίππων – όπου σε μεικτές διαδρομές, η πραγματική κατανάλωση δεν έχει μεγάλη απόκλιση με αυτά που αναφέρει ο κατασκευαστής. Τα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ. είναι μια εφικτή τιμή για το Clio dCi – χωρίς ψιλά γράμματα και υποσημειώσεις. Το εργοστάσιο αναφέρει ιδανική κατανάλωση στα 3,5 λίτρα και πιο σπάταλη, στα 5 λίτρα /100 χλμ. Επιδόσεις που συσχετίζονται και με την ύπαρξη συστήματος εξοικονόμησης καυσίμου (Start & Stop).
Στα χρώματα του πάει πολύ το κίτρινο, το μπλε και το σκούρο ανθρακί με το λευκό να έχει τις περισσότερες προτιμήσεις. Διακριτικά χρώματα θα βρείτε και στις ταπετσαρίες που πάντα συνδυάζονται με το κλασικό γκρι.
Οι τύποι εξοπλισμού είναι δύο με την βασική Expression να περιλαμβάνει πολλά αξεσουάρ και την πλουσιότερη Dynamic να έχει επιπρόσθετα ηλεκτροκίνητα παράθυρα και πίσω, αναδιπλούμενους καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό με αισθητήρα ποιότητας αέρα, κάποια πρόσθετα φινιρίσματα στο εσωτερικό και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Στους 90 ίππους, η Expression κοστίζει 15.950 ευρώ και η Dynamic, 16.990 ευρώ.
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.062×1.732×1.448χιλ |
Μεταξόνιο: | 2.589 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 300 λίτρα |
Βάρος: | 1.227 κιλά |
Κινητήρας: | 1.461 κ.εκ., 4 κύλ., Diesel Turbo |
Ισχύς: | 90 HP/4.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 220 Nm/1.750 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 11,7”, 178 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: | 4,7 λίτρα/100 χλμ. |
Εκπομπές CO2: | 95 γρ./χλμ. |
Τέλη: | 0 € |
Τιμή (με απόσυρση): | από 15.950 € (14.818 €) |
πηγη: carzine
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου