Τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης έχουν την ιδιότητα να μην παραμορφώνονται τόσο, όσο ένα συνηθισμένο ελαστικό, λόγω του βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα η τριβή τους με το έδαφος να είναι μικρότερη. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα ελαττώνουν και τις εκπομπές CO2. Επίσης, ένα ελαστικό με χαμηλή αντίσταση κύλισης προσφέρει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση αλλά και μειωμένα
επίπεδα θορύβου κατά την κύλισή του, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα άνεσης. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προσφέρουν ανάλογο κράτημα με τα συμβατικά ελαστικά. Γι αυτό το λόγο, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν σαν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, κυρίως σε μικρά μοντέλα, τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης.
Τα οφέλη των πράσινων ελαστικών
* Μικρότερη κατανάλωση σχεδόν κατά 0,2 λτ./100 χλμ.
* Λιγότερες εκπομπές CO2 έως 7 γρ./χλμ.
* Αύξηση συνολικής χιλιομετρικής απόστασης
* Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου
Τι είναι η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού;
Αν τα ελαστικά, λοιπόν, διέθεταν λείο πέλμα και κινούμασταν πάνω σε λείο έδαφος, μπορεί η αντίσταση στην κύλιση να ήταν ελάχιστη, αλλά δε θα υπήρχε η απαραίτητη πρόσφυση που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να στρίψει, να επιβραδύνει και να επιταχύνει με ασφάλεια. Έτσι, όλα τα ελαστικά που διαθέτουν τα αυτοκίνητα έχουν αυλακώσεις, οι οποίες αναλαμβάνουν τον τομέα της πρόσφυσης.
Για να προσφέρουν αυτά τα ελαστικά άνεση, πρέπει να είναι εύκαμπτα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν παραμόρφωση. Η προσπάθεια του ελαστικού να επανέλθει στην αρχική του μορφή μετά από κάθε παραμόρφωση, καταναλώνει ενέργεια, ένα μέρος της οποίας μετατρέπεται σε θερμότητα. Αυτή η απώλεια θερμότητας ονομάζεται «αντίσταση κύλισης».
επίπεδα θορύβου κατά την κύλισή του, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα άνεσης. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προσφέρουν ανάλογο κράτημα με τα συμβατικά ελαστικά. Γι αυτό το λόγο, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν σαν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, κυρίως σε μικρά μοντέλα, τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης.
Τα οφέλη των πράσινων ελαστικών
* Μικρότερη κατανάλωση σχεδόν κατά 0,2 λτ./100 χλμ.
* Λιγότερες εκπομπές CO2 έως 7 γρ./χλμ.
* Αύξηση συνολικής χιλιομετρικής απόστασης
* Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου
Τι είναι η αντίσταση κύλισης ενός ελαστικού;
Αν τα ελαστικά, λοιπόν, διέθεταν λείο πέλμα και κινούμασταν πάνω σε λείο έδαφος, μπορεί η αντίσταση στην κύλιση να ήταν ελάχιστη, αλλά δε θα υπήρχε η απαραίτητη πρόσφυση που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να στρίψει, να επιβραδύνει και να επιταχύνει με ασφάλεια. Έτσι, όλα τα ελαστικά που διαθέτουν τα αυτοκίνητα έχουν αυλακώσεις, οι οποίες αναλαμβάνουν τον τομέα της πρόσφυσης.
Για να προσφέρουν αυτά τα ελαστικά άνεση, πρέπει να είναι εύκαμπτα, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν παραμόρφωση. Η προσπάθεια του ελαστικού να επανέλθει στην αρχική του μορφή μετά από κάθε παραμόρφωση, καταναλώνει ενέργεια, ένα μέρος της οποίας μετατρέπεται σε θερμότητα. Αυτή η απώλεια θερμότητας ονομάζεται «αντίσταση κύλισης».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου