Κάθε μάρκα ή καλύτερα σχεδόν κάθε μάρκα διαθέτει ένα εμβληματικό μοντέλο, ένα αυτοκίνητο που αποτυπώνει καλύτερα από κάθε άλλο τη λογική, τη φιλοσοφία και τις αξίες της. Για τη Skoda δεν υπάρχει καμία μα καμία αμφιβολία για το ποιο είναι το μοντέλο αυτό.
Η Octavia λοιπόν μπήκε αισίως στην 3η γενιά της και έχοντας πίσω της 3,75 εκατομμύρια μονάδες που έχουν κατασκευαστεί έχει την πολυτέλεια και την άνεση να συγκαταλέγεται μεταξύ των καταξιωμένων και κυρίως των κατασταλαγμένων αυτοκινήτων. Αυτών που ξέρουν πολύ καλά, οι άνθρωποι που τα δημιουργούν δηλαδή, τι παρέχουν και ποιά είναι τα δυνατά τους σημεία. Ήδη από την 1η της γενιά, που για μένα ήταν κυριολεκτικά ευχάριστο σοκ όταν την είχα οδηγήσει για πρώτη φορά πριν από 17 ολόκληρα χρόνια, πρεσβεύει το οικογενειακό μοντέλο στην προσιτή αλλά συνάμμα και ποιοτική του εκδοχή. Αυτό το κόνσεπτ βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο στην Octavia5 κι έρχεται τώρα στην ολοκαίνουργια Octavia να είναι πιο ολοκληρωμένο και πιο ώριμο από ποτέ.
Οι άνθρωποι της εταιρείας εκμεταλλεύθηκαν όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει ο όμιλος VW, χρησιμοποίησαν σα βάση το καινούργιο μεταβλητό πλαίσιο MQB και αύξησαν έτσι αισθητά τόσο τις εξωτερικές διαστάσεις όσο και το μεταξόνιο, που στην προηγούμενη γενιά είχε αρχίσει να δείχνει μικρό. Αυτό που δεν αυξήθηκε αλλά αντίθετα μειώθηκε ήταν το βάρος, ενώ παράλληλα είχαν στα χέρια τους ευθύς εξαρχής μια μεγαλύτερη κατά 25% ακαμψία, με αποτέλεσμα να επενδύσουν και στον πολιτισμένο χαρακτήρα, μαζί βέβαια με τους άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ειδικά το πορτμπαγκάζ των 590 λίτρων –η 5ηπόρτα ανοίγει διάπλατα και πέρα από σήμα κατατεθέν των Skoda αποδεικνύεται και ιδιαίτερα πρακτική- που μπορεί να φτάσει και τα 1.590 αν πέσει η πλάτη του πίσω καθίσματος, φλερτάρει με τα όρια της υπερβολής. Φυσικά είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας και ένα από τα πιο εύκολα στη φόρτωση, λόγω του τετραγωνισμένου σχήματός του.
Από κει και πέρα ο διάκοσμος είναι σαφώς αναβαθμισμένος, κάνοντας σαφές ότι εδώ τα πράγματα είναι πιο upper class σε σχέση με το Rapid, και μοντέρνος. Όχι η Skoda δεν άλλαξε ξαφνικά προσανατολισμό. Οι επιλογές της εξακολουθούν να είναι διαχρονικές και δεν επενδύει σε σχεδιαστικούς αριβισμούς με ημερομηνία λήξης, αλλά ταυτόχρονα έχει προσαρμοστεί απόλυτα και στα τρέχοντα δεδομένα. Με οθόνες αφής, φουλ infotainment ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ κάτι ανάλογα ισχύει και για τα πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η Octavia.
Έτσι τέσσερις ή και πέντε ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση, καθώς έχουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους και για τους ίδιους και για τις αποσκευές τους όπως είπαμε και με ασφάλεια. Τόσο λόγω του στάνταρ ESP και των 9 αερόσακων, μαζί με την μεγάλη λίστα των διαθέσιμων συστημάτων, όσω και λόγω των πολύ καλών δυναμικών χαρακτηριστικών.
Εδώ είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο αποτυπώνεται η σημαντικά μεγαλύτερη ακαμψία του καινούργιου πλαισίου, ενώ συνολικά τα περιθώρια πρόσφυσης είναι και μεγάλα και σπάνε δύσκολα. Και να σπάσουν υπάρχει πάντα το ESP. Μια παρατήρηση αφορά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία γίνεται κυρίως αντιληπτή στα εγκάρσια σαμαράκια και στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα που έχει πιο ξερή αντίδραση από αυτήν που θα περίμενε κανείς. Από την άλλη όμως αυτό είναι ένας (μικρός) συμβιβασμός που πρέπει να αποδεχτεί κανείς, από τη στιγμή που πέρα από το πορτμπαγκάζ μεγάλο είναι και το ωφέλιμο φορτίο της Octavia.
Ακόμα και όταν είναι φουλ φορτωμένη ο turbo diesel των 1.600 κυβικών τα καταφέρνει μια χαρά, εκμεταλλευόμενος τους 105 ίππους του και κυρίως τα 250 Nm της ροπής του. Είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, ακουστικά δεν έρχεται έντονα στο προσκήνιο και δεν απαιτεί ιδιαίτερη ενασχόληση με το (5άρι) κιβώτιο. Παράλληλα, κι αυτό είναι σαφώς το πιο σημαντικό σε ένα μοντέλο με τον προσανατολισμό και το χαρακτήρα της Octavia, είναι οικονομικός, καθώς κατά μέσο όρο και χωρίς μεγάλη προσπάθεια από πλευράς οδηγού αρκείται σε 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή που στην εθνική, ειδικά αν κρατιέσαι κοντά στα όρια τα ταχυτήτων, μπορεί να πέσει ακόμα πιο χαμηλά, σχεδόν στα επίπεδα της επίσημης μέσης των 3,8 λίτρων. Εδώ βοηθά φυσικά και η καλή αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,288), μέσα στην πόλη το στάνταρ σύστημα start stop, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο, οπότε δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας.
Τα οικονομικά δεδομένα ολοκληρώνονται με την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς της Octavia 1.6 TDI, που για το βασικό αλλά χωρίς κενά επίπεδο εξοπλισμού Active ξεκινά από τις 18.790 ευρώ με απόσυρση. Τα επόμενα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Ambiente (+900 ευρώ) και Elegance (+1.000 από το Ambiente), ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις 7 σχέσεις κοστολογείται 1.800 ευρώ, μαζί με το cruise control.
Οι πετρελαιοκίνητες Octavia πάντως ξεκινούν από τις 17.990 ευρώ, πάντα με απόσυρση για την έκδοση των 90 ίππων του 1.6 TDI Active.
ΠΗΓΗ:carzine
Η Octavia λοιπόν μπήκε αισίως στην 3η γενιά της και έχοντας πίσω της 3,75 εκατομμύρια μονάδες που έχουν κατασκευαστεί έχει την πολυτέλεια και την άνεση να συγκαταλέγεται μεταξύ των καταξιωμένων και κυρίως των κατασταλαγμένων αυτοκινήτων. Αυτών που ξέρουν πολύ καλά, οι άνθρωποι που τα δημιουργούν δηλαδή, τι παρέχουν και ποιά είναι τα δυνατά τους σημεία. Ήδη από την 1η της γενιά, που για μένα ήταν κυριολεκτικά ευχάριστο σοκ όταν την είχα οδηγήσει για πρώτη φορά πριν από 17 ολόκληρα χρόνια, πρεσβεύει το οικογενειακό μοντέλο στην προσιτή αλλά συνάμμα και ποιοτική του εκδοχή. Αυτό το κόνσεπτ βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο στην Octavia5 κι έρχεται τώρα στην ολοκαίνουργια Octavia να είναι πιο ολοκληρωμένο και πιο ώριμο από ποτέ.
Οι άνθρωποι της εταιρείας εκμεταλλεύθηκαν όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει ο όμιλος VW, χρησιμοποίησαν σα βάση το καινούργιο μεταβλητό πλαίσιο MQB και αύξησαν έτσι αισθητά τόσο τις εξωτερικές διαστάσεις όσο και το μεταξόνιο, που στην προηγούμενη γενιά είχε αρχίσει να δείχνει μικρό. Αυτό που δεν αυξήθηκε αλλά αντίθετα μειώθηκε ήταν το βάρος, ενώ παράλληλα είχαν στα χέρια τους ευθύς εξαρχής μια μεγαλύτερη κατά 25% ακαμψία, με αποτέλεσμα να επενδύσουν και στον πολιτισμένο χαρακτήρα, μαζί βέβαια με τους άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ειδικά το πορτμπαγκάζ των 590 λίτρων –η 5ηπόρτα ανοίγει διάπλατα και πέρα από σήμα κατατεθέν των Skoda αποδεικνύεται και ιδιαίτερα πρακτική- που μπορεί να φτάσει και τα 1.590 αν πέσει η πλάτη του πίσω καθίσματος, φλερτάρει με τα όρια της υπερβολής. Φυσικά είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας και ένα από τα πιο εύκολα στη φόρτωση, λόγω του τετραγωνισμένου σχήματός του.
Από κει και πέρα ο διάκοσμος είναι σαφώς αναβαθμισμένος, κάνοντας σαφές ότι εδώ τα πράγματα είναι πιο upper class σε σχέση με το Rapid, και μοντέρνος. Όχι η Skoda δεν άλλαξε ξαφνικά προσανατολισμό. Οι επιλογές της εξακολουθούν να είναι διαχρονικές και δεν επενδύει σε σχεδιαστικούς αριβισμούς με ημερομηνία λήξης, αλλά ταυτόχρονα έχει προσαρμοστεί απόλυτα και στα τρέχοντα δεδομένα. Με οθόνες αφής, φουλ infotainment ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ κάτι ανάλογα ισχύει και για τα πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η Octavia.
Έτσι τέσσερις ή και πέντε ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση, καθώς έχουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους και για τους ίδιους και για τις αποσκευές τους όπως είπαμε και με ασφάλεια. Τόσο λόγω του στάνταρ ESP και των 9 αερόσακων, μαζί με την μεγάλη λίστα των διαθέσιμων συστημάτων, όσω και λόγω των πολύ καλών δυναμικών χαρακτηριστικών.
Εδώ είναι ένας άλλος τομέας στον οποίο αποτυπώνεται η σημαντικά μεγαλύτερη ακαμψία του καινούργιου πλαισίου, ενώ συνολικά τα περιθώρια πρόσφυσης είναι και μεγάλα και σπάνε δύσκολα. Και να σπάσουν υπάρχει πάντα το ESP. Μια παρατήρηση αφορά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία γίνεται κυρίως αντιληπτή στα εγκάρσια σαμαράκια και στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα που έχει πιο ξερή αντίδραση από αυτήν που θα περίμενε κανείς. Από την άλλη όμως αυτό είναι ένας (μικρός) συμβιβασμός που πρέπει να αποδεχτεί κανείς, από τη στιγμή που πέρα από το πορτμπαγκάζ μεγάλο είναι και το ωφέλιμο φορτίο της Octavia.
Ακόμα και όταν είναι φουλ φορτωμένη ο turbo diesel των 1.600 κυβικών τα καταφέρνει μια χαρά, εκμεταλλευόμενος τους 105 ίππους του και κυρίως τα 250 Nm της ροπής του. Είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, ακουστικά δεν έρχεται έντονα στο προσκήνιο και δεν απαιτεί ιδιαίτερη ενασχόληση με το (5άρι) κιβώτιο. Παράλληλα, κι αυτό είναι σαφώς το πιο σημαντικό σε ένα μοντέλο με τον προσανατολισμό και το χαρακτήρα της Octavia, είναι οικονομικός, καθώς κατά μέσο όρο και χωρίς μεγάλη προσπάθεια από πλευράς οδηγού αρκείται σε 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή που στην εθνική, ειδικά αν κρατιέσαι κοντά στα όρια τα ταχυτήτων, μπορεί να πέσει ακόμα πιο χαμηλά, σχεδόν στα επίπεδα της επίσημης μέσης των 3,8 λίτρων. Εδώ βοηθά φυσικά και η καλή αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,288), μέσα στην πόλη το στάνταρ σύστημα start stop, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο, οπότε δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας.
Τα οικονομικά δεδομένα ολοκληρώνονται με την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς της Octavia 1.6 TDI, που για το βασικό αλλά χωρίς κενά επίπεδο εξοπλισμού Active ξεκινά από τις 18.790 ευρώ με απόσυρση. Τα επόμενα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Ambiente (+900 ευρώ) και Elegance (+1.000 από το Ambiente), ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις 7 σχέσεις κοστολογείται 1.800 ευρώ, μαζί με το cruise control.
Οι πετρελαιοκίνητες Octavia πάντως ξεκινούν από τις 17.990 ευρώ, πάντα με απόσυρση για την έκδοση των 90 ίππων του 1.6 TDI Active.
SKODA OCTAVIA 1.6 TDI (105 PS) | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.659×1.814×1.461 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.686 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 590- 1.590 λίτρα |
Βάρος: | 1.305 κιλά |
Κινητήρας: | 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel |
Ισχύς: | 105 PS/ 3.000- 4.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 250 Nm/ 1.500- 2.700 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 10,8”, 194 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: | 5,4 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 99 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 0 € |
Τιμή (με απόσυρση): | από 18.790 € |
ΠΗΓΗ:carzine
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου