Το Opel Adam είναι χωρίς αμφιβολία μια ευχάριστη έκπληξη στο τρέχον αυτοκινητικό σκηνικό. Όχι μόνο γιατί είναι όμορφο και έχει χαρακτηριστικό σχήμα –κυρίως χάρη στην οροφή του που διαχωρίζεται οπτικά και στη χαμηλά τοποθετημένη μάσκα του- αλλά και γιατί προέρχεται από μια εταιρεία σαν την Opel, που δεν έχει στο DNA της τέτοιου είδους lifestyle προσεγγίσεις. Και η οποία κέρδισε επιπλέον πόντους για την επιτυχημένη εκτέλεση από πλευράς design του πρότζεκτ Adam.
Tου Adam, το μήκος του οποίου δεν ξεπερνά τα 3,70 μέτρα και που εκτός από σύγχρονο δείχνει και δυναμικό, γεγονός που πρέπει να αποδοθεί κατά κύριο λόγο στο αυξημένο πλάτος του. Το τελευταίο παίζει ρόλο και στην άνεση στο εσωτερικό, τουλάχιστον όσων κάθονται μπροστά, μιας και σε ότι αφορά το πίσω κάθισμα και το πορτμπαγκάζ (από 170 έως 663 λίτρα, ενώ με το εξτρά Infinity Sound System περιορίζεται μόλις στα 95, οπότε σκεφτείτε το καλά πριν το επιλέξετε) το upper class μίνι της Opel απέχει πολύ από το να χαρακτηρισθεί θαύμα χώρων.
Το τελευταίο είναι μικρότερο θέμα απ’ ότι μπορεί να νομίσει κανείς, μιας και δεν είναι αυτός ο προορισμός και ο χαρακτήρας του Adam. Ενισχυτικό ως προς αυτήν την άποψη λειτουργεί και το ότι το άλλο αναλόγου μεγέθους μοντέλο που έχει η Opel στη γκάμα της, το Agila, που αναμφίβολα διαθέτει πολύ καλούς χώρους για το μέγεθός του αλλά όχι και όμορφη εμφάνιση, δεν το συναντάς δα και σε κάθε γωνία.
Το μεγάλο πλάτος που συνεπάγεται και αντίστοιχα μεγάλα μετατρόχια επηρεάζει θετικά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μικρού Opel, που στο δρόμο δείχνει σαφώς πιο ώριμο απ΄ ότι περιμένει κανείς από ένα μίνι, με μεταξόνιο αυτού του μεγέθους. Έτσι και σταθερό είναι ακόμα και όταν αναπτύξει σχετικά υψηλές ταχύτητες (η τελική της έκδοσης των 1.200 κυβικών της δοκιμής μας είναι 165) και απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των δρόμων και ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης εμφανίζει. Επιπλέον το ESP είναι στάνταρ, αποτελώντας μια πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας.
Δικλείδα ασφαλείας από πλευράς αξιοπιστίας είναι και οι κινητήρες της γκάμας, μιας και όλα αυτά τα χρόνια που κατασκευάζονται έχουν κινήσει εκατομμύρια Opel. Από την άλλη όμως είναι φανερό πως έχουν φτάσει (ή και ξεπεράσει ενδεχομένως) τα όρια της εξέλιξής τους και αποτελούν εκείνο το στοιχείο του Adam που είναι ανακόλουθο σε σχέση με το συνολικά σύγχρονο προφίλ του. Τόσο με την αποδοσή τους στα χαρτιά –ο 1.2 έχει 70 ίππους- όσο και με τα χαρακτηριστικά της.
Έτσι λοιπόν ο βασικός 1.200 χρειάζεται στροφές για να αποδώσει ικανοποιητικά –η μέγιστη ροπή του των 115 Nm αποδίδεται άλλωστε ψηλά, στις 4.000 στροφές- γεγονός που σημαίνει αρκετή δουλειά από τον οδηγό με το κιβώτιο των 5 σχέσεων. Ευτυχώς η κλιμάκωση του τελευταίου είναι αρκετά καλή, ενώ καλή είναι και η αίσθηση του επιλογέα αυτή καθ’ αυτή. Καμία σχέση με την αντίστοιχη, όταν οι τετρακύλινδρος ξεκινούσε την καριέρα του στα Opel.
Η ανάγκη ενασχόλησης με τα κιβώτιο δεν μπορεί βέβαια να έχει θετική επίπτωση στην κατανάλωση (κατά μέσο όρο χρειάζονται 7,0+ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) αλλά ούτε και στις εκπομπές CO2 του, οι οποίες είναι αρκετά υψηλές (118 γραμμάρια το χιλιόμετρο) για τον κυβισμό αλλά και για το μέγεθος και το βάρος του Adam (1.100 κιλά). Πάντως για να είμαστε πάντως απόλυτα ακριβείς η Opel έχει ήδη ανακοινώσει και εξελίσσει μια νέα γενιά κινητήρων με μικρότερο κυβισμό και turbo, που θα χρησιμοποιηθούν και στο Adam.
Στο Adam που αν μη τι άλλο είναι ο βασιλιάς της προσωποποίησης τόσο εντός όσο και εκτός, γεγονός που πριμοδοτεί τόσο το νεανικό του στυλ όσο και το lifestyle το οποίο πρεσβεύει. Πρακτικά οι συνδυασμοί είναι άπειροι, ενώ σα βάσεις πάνω στις οποίες μπορεί κανεις να διαμορφώσει το μικρό Opel σύμφωνα με το προσωπικό του γούστο υπάρχουν τρία πλαίσια εξοπλισμού, τα Jam, Slam και Glam, με το πρώτο να είναι το βασικό και τα άλλα δύο να έχουν πιο σπορτίφ και πιο πολυτελή προσανατολισμό αντίστοιχα.
Όσο για τις τιμές το βασικό Opel Adam 1.2 Jam ξεκινά από τις 12.036 ευρώ με απόσυρση (12.900 χωρίς). Δεν είναι ευκαρία, αλλά πότε ήταν ευκαιρία το lifestyle για να είναι τώρα;
πηγη: .carzine.gr
OPEL ADAM 1.2 (70 PS)
| |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):
|
3.698x1.720x1.484 χιλ.
|
Μεταξόνιο:
|
2.311 χιλ.
|
Πορτμπαγκάζ:
|
170- 663 λίτρα
|
Βάρος:
|
1.086 κιλά
|
Κινητήρας:
|
1.229 κ.εκ., 4 κύλινδροι
|
Ισχύς:
|
70 PS/ 5.600 σ.α.λ.
|
Ροπή:
|
115 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
|
0-100, Τελική:
|
14,9”, 165 χλμ./ ώρα
|
Κατανάλωση δοκιμής:
|
7,4 λίτρα/ 100 χλμ.
|
CO2:
|
118 γραμμάρια/ χλμ.
|
Τέλη:
|
106 €
|
Τιμή:
|
από 12.900 €
από 12.036 € με απόσυρση
|
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου